tirsdag 22. oktober 2013

Grått, men vakkert

Utsikten fra kjøkkenvinduet vårt i dag. Det er jo herlig med høsten enn så lenge...

Høsten kan være vakker. Fargene er til å bli glade av. Med oransje, rødt, gult og grønt så er det herlig.
 
Men så faller bladene av trærne, de visner på bakken, de blir brune og går i småbiter. Tilbake står det tørre og nakne greiner som vaier i høstvinden. De skutter seg mot regnet.
 
Jeg liker alle delene av høsten, spesielt den høsten vi har hatt i år. Det har vært fantastisk. Jeg har koset meg!
 
I dag føler jeg likevel at det er trist at det er så sent på høsten. Fargeprakten er på vei bort, og vi går inn i den delen hvor det bare blir mørkt og litt trist. Inntil snø og frost kommer. Da kommer en ny skjønnhet inn i naturen. Jeg gleder meg til å kunne nyte vinteren. Dog ikke med ski på beina, men med kamera i hånden.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar